הקפות שמחת תורה

מדוע השמחה בשמחת תורה היא בריקוד והקפות ולא על-ידי הלימוד בתורה?
מדוע לא נקבע שמחת תורה בחג-השבועות, ומאידך – גם לא ביום-הכיפורים, יום נתינת הלוחות האחרונים?
ביום שמחת תורה מתגלית האחדות האמיתית של ישראל עם הקב"ה, מתוך שמחה שווה בכולם, המתבטאת בדברים השווים לכולם – ריקוד, הקפות ועליית כל אחד ואחד לתורה.
שמחת האחדות באשחר
בשנים האחרונות מתרחבת תופעה מרתקת בחברה הישראלית. כנגד סימני קרע בעבר בין דתיים לחילונים, עולות וצצות קהילות מעורבות של דתיים וחילונים.
הישוב אשחר הינו ישוב מעורב לדתיים, לחילונים ולכל אלה שביניהם...
אשחר ממוקמת על אחת הגבעות היפות בגליל וממנה נשקפים הרי הגליל, רמת הגולן, הים התיכון, כפרים, ישובים, עמקים ושדות חקלאיים.
תושבי אשחר מגיעים ממקומות שונים ומרקעים מגוונים ויחד הם יוצרים מרקם חיים מיוחד בעל רגישות גבוהה לצרכי הפרט, המתבטאת בחיי היומיום ביישוב. ייחודה של אשחר כיישוב מעורב מתאפיין בעיקר בשבתות ובחגים. תושבים הנוהגים לנסוע ברכבם בשבת, מחנים את הרכב בחניית שבת מסודרת, כדי לא לפגוע באווירת היום המקודש עבור שאר חברי הישוב שומרי השבת. מנגד, יש השתדלות בקרב התושבים לנסות ולהנעים את השבת לכל אדם באשר הוא ולחיות בהבנה שכל אדם רשאי למלא את משאלותיו, תחביביו ועיסוקיו, תוך התחשבות בשכניו.

אין תגובות:

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה׳ וְהִשְלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם ה׳ וְהִשְלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ
לֹא־רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא־צָמָא לַמַּיִם כִּי אִם־לִשְמֹעַ אֵת דִּבְרֵי ה׳